Patrzę w lustro ... i co widzę?

Temat: Wolna Amerykanka
Skyline, odmelduj się, żyjesz?? Napisałeś coś? Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie fragmentu "Chłopów" czy charakterystyka porównawcza bohaterek "Pana Tadeusza": Telimeny i Zosi - co wybrałeś?

Pewnie ten o babach, bo co innego możesz mieć w głowie...
Źródło: auto-motor-i-sport.pl/motoforum/index.php?showtopic=780



Temat: Wolna Amerykanka

Skyline, odmelduj się, żyjesz?? Napisałeś coś? Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie fragmentu "Chłopów" czy charakterystyka porównawcza bohaterek "Pana Tadeusza": Telimeny i Zosi - co wybrałeś?

Pewnie ten o babach, bo co innego możesz mieć w głowie...


Pewnie się chłopak załamał Jak dla mnie to nawet proste było (obym się nie przeliczył). Pisałem o Chłopach. Jutro pisemny inglisz
Źródło: auto-motor-i-sport.pl/motoforum/index.php?showtopic=780


Temat: Matura
Suuu ;*******

No wiec ja pisałam podstawy. I wygladało to tak ,ze pierwsza w swoim towarzystwie otworzyłam arkusz i doszłam do tematów ,i wyglądało to mniejwiecej tak:
Ktoś: Zuza jakie tematy?!
Ja: Kuuu*wa 'Chłopi'!
Ktos: A jaki wiersz?
*obracam kartke*
Ja: Mickie...Kuuu*wa "Pan Tadeusz" !

Chłopów czytalam ,ale nie pamietałam ,a temat był beznadziejny. W ogole nie pamietałam tej postaci ,a tekst tez był durny. Na szczescie z 'pana Tadeusza' temat był prosty- charakterystyka porównawcza Telimeny i Zosi. Byly 4 fragmenty i chociaz nie czytalam wiele pamietałam z filmu i streszczenia. Napisałam az do brudnopisu i mysle ,ze to c chciałam to zawarłam w wypracowaniu ,chociaz pewnie o masie rzeczy nie napisałam
Czytanie ze zrozumieniem bylo łatwe i fajne ,a przedxe wszystkim ciekawe- o hipnozie, wciagało sie czytajac. Pytania tepretycznie były proste ,ale boję sie ,ze klucz bedzie debilny ^^. Skonczyłam już po 1,5h (mamy 170 min xD) ,ale głupio mi bylo wyjsc na poczatku ,bo zawsze to robie i sie na mnie patrza jak na debila Wiec wyszłam jako 4, koło 11
Jestem nawet zadowolona ,ale czekam na pojawienie sie rozwiazan na onecie. Ale chyba zdałam na te 30%
Źródło: ksiazkimlodziezowe.fora.pl/a/a,1141.html


Temat: [04.05.2009] Straszny poniedziałek...
cerrata, pierwszy to było porównanie Zosi i Telimeny, a z Chłopów była charakterystyka Bylicy, jego relacji z córkami no i sytuacja starych ludzi na wsi
Nie zmieniłam, bo już raz zmieniałam i nie chciałam już kreślic po tej pracy... Napisałam wszystko, niby ok, ale teraz żałuję, że nie napisałam tego porównania bo pewnie lepiej by mi wyszło...
Źródło: babskiswiat.net/viewtopic.php?t=4010


Temat: Matura

Oczywiście Tadka wybrałem, dość prosty temat, a czytanie ze zrozumieniem już w ogóle banalne, że szok.
Właśnie chciałam cię zapytać, który temat z polaka wybrałeś. Tadek był banalny, charakterystykę porównawczą Telimeny i Zosi można z marszu napisać xD. Mój brat też wybrał ten temat. I ja też bym go wybrała xD
Co do czytania ze zrozumieniem, to jeszcze go nie przeglądałam, ale kupiłam sobie dzisiaj Wyborczą i zobaczymy.

Runek, tematy to: Charakterystyka porównawcza Telimeny i Zosi oraz charakterystyka Bylicy i jego relacje z córkami i los starszych ludzi w społeczności lipnieckiej na podstawie "Chłopów". Coś czuję, że 80% maturzystów wzięło "Pana Tadeusza", bo to ciut nie temat z gimnazjum xD'.

A jak rozszerzona matura z angola? Podstawowa ponoć była zryta xD"
Źródło: chronosaga.org/forum/viewtopic.php?t=453


Temat: Ogłoszenia duszpasterskie

Maturzyści pisali wypracowania oparte na fragmentach "Chłopów" (Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie rozmowy Hanki z Bylicą) Władysława Reymonta oraz charakterystyka porównawcza bohaterek "Pana Tadeusza": Telimeny i Zosi.
bez kitu, chlopow to nie zazdroszcze choc jak na podstawie tekstu to jeden pies, ale charakterystyka porownawcza na maturze to chyba jakies jaja
jak pojszło?
Źródło: lo12.wroclaw.pl/viewtopic.php?t=3115


Temat: matÓra
Tematy Polskiego poziom podstawowy:
Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie fragmentu "Ch?opów" oraz charakterystyka porównawcza bohaterek "Pana Tadeusza": Telimeny i Zosi to tematy do wyboru, z którymi musieli zmierzy? si? tegoroczni maturzy?ci, pisz?c eseje na egzaminie z j?zyka polskiego na poziomie podstawowym.

Jeden z tematów eseju maturzystów zdaj?cych egzamin na poziomie rozszerzonym to porównanie m?dro?ci i wiedzy na podstawie Pie?ni XXII i Trenu IX Jana Kochanowskiego; drugi temat to wykorzystanie toposu drogi we fragmencie powie?ci "Kamie? na kamieniu" Wies?awa My?liwskiego, w którym stary m??czyzna opowiada o dwóch drogach: starej i nowej.

Generalnie proste tematy jak barszcz. dzisiaj ide i pisze :)
Źródło: forum-dt.pl/viewtopic.php?t=47


Temat: Offtop (nie)kontrolowany

Furio Ty o podstawie mówisz, na rozszerzeniu lektur nie było. Żadnych. Czytanie ze zrozumieniem wygląda na to, że mam całkiem całkiem napisane, wypracowanie też jakieś kosmiczne nie było, ale zobaczy,y jak mi się w klucz udało wstrzelić.

Oczywiście, że o podstawie, bo to ona obowiązuje wszystkich.
No Zosia i Telimena mnie zabiły, taka charakterystyka porównawcza jak na egzaminie gimnazjalnym.
A tak a propos matury, to szukałam ostatnio tematów z mojego rocznika i nie mogę znaleźć. Według wszystkich stron stara matura zakończyła się w 2004 roku, a to nieprawda. Pomijam wszystkie szkoły wieczorowe i inne tego typu, chodzi mi o technika, które w 2005 roku pisały jeszcze starą maturę. Są tematy z jakichś poprawek i innych takich, a tego nie ma. Jakby ktoś przypadkiem znalazł to byłabym wdzięczna, bo może zwyczajnie ślepa jestem.

EDIT:
Znalazłam, po prostu źle szukałam. No dobra, jestem ślepa.
1. "Być człowiekiem to być odpowiedzialnym" A. Saint-Exupery. Słowa pisarza uczyń mottem charakterystyki postaw bohaterów literackich, którzy kształtują w świadomości czytelników etyczne i patriotyczne wzory.
2. Realizm i deformacja - różne sposoby przedstawiania świata w literaturze. Na wybranych przykładach omów, czemu służą tak odmienne metody twórcze.
3. Literatura jako świadek trudnych czasów. Rozwiń temat, analizując i interpretując wybrane utwory.
4. Poeta o poecie. Przywołując odpowiednie konteksty, zanalizuj i zinterpretuj wiersz Leopolda Staffa "Mickiewicz".

Z perspektywy czasu myślę, ze bardzo szerokie te tematy.

Furia dnia Czw 11:30, 07 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: antsweet.fora.pl/a/a,22.html


Temat: tegoroczna matura z polskiego - jak Wam się podoba?
Hm... Nie miałbym nic przeciwko by charakterystyka porównawcza Zosi i Telimeny znalazła się nawet na teście gimnazjalnym. Wg mnie to było aż za proste
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=4627


Temat: matÓra

"Chłopów" i "Pana Tadeusza"
noo XD

charakterystyka Zosi i Telimeny oraz postawa córek Balicy do ojca czy jakoś tak XD chłopi to przekleństwo, pan tadek rzONdzi XD


Źródło: simpleplan.boo.pl/viewtopic.php?t=218


Temat: No i jak dzieciaki?
polski podstawowy prosty jak drut. charakterystyka i porownanie Zosi i Telimeny, lol ;].
Źródło: topolowka.pl/forum/viewtopic.php?t=2827


Temat: No i jak dzieciaki?

polski podstawowy prosty jak drut. charakterystyka i porownanie Zosi i Telimeny, lol ;].

A nie, bo Bylica i Chłopi ;P
/tak! wybrałam Chłopów! /
Źródło: topolowka.pl/forum/viewtopic.php?t=2827


Temat: Ujawniono tematy maturalne z języka polskiego
Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie fragmentu "Chłopów" oraz charakterystyka porównawcza bohaterek "Pana Tadeusza": Telimeny i Zosi to tematy do wyboru, z którymi musieli zmierzyć się tegoroczni maturzyści, pisząc eseje na egzaminie z języka polskiego na poziomie podstawowym.

O tematach PAP dowiedziała się od warszawskich maturzystów z VII LO im. Króla Władysława IV.

W arkuszach testu znajdowały się odpowiednie fragmenty utworów: rozmowa Hanki z ojcem starym Bylicą z "Chłopów" Władysława Reymonta oraz kilka scen z mickiewiczowskiej epopei.

Abiturienci musieli także rozwiązać test na czytanie ze zrozumieniem, odnoszący się do tekstu na temat hipnozy.

Jeden z tematów eseju maturzystów zdających egzamin na poziomie rozszerzonym to porównanie mądrości i wiedzy na podstawie Pieśni XXII i Trenu IX Jana Kochanowskiego; drugi temat to wykorzystanie toposu drogi we fragmencie powieści "Kamień na kamieniu" Wiesława Myśliwskiego, w którym stary mężczyzna opowiada o dwóch drogach: starej i nowej.

Abiturienci zdający maturę z polskiego na poziomie rozszerzonym musieli także rozwiązać test na czytanie ze zrozumieniem, odnoszący się do tekstu "Ruchome schody". W tekście tym opisane zostały przeżycia i przemyślenia młodych ludzi biorących udział w strajku studentów na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego w listopadzie 1981 r.

Zdawanie egzaminu z polskiego na poziomie podstawowym wybrało 93 proc. tegorocznych maturzystów, 7 proc. wybrało poziom rozszerzony.

Egzamin na poziomie podstawowym trwał 170 minut, a na poziomie rozszerzonym - 180 minut.

Uczeń zda egzamin maturalny, jeżeli w części ustnej i części pisemnej z każdego przedmiotu obowiązkowego na maturze otrzyma co najmniej 30 proc. punktów możliwych do uzyskania z egzaminu z danego przedmiotu, niezależnie od tego, czy zdawał go na poziomie podstawowym, czy na rozszerzonym.

Arkusze z zadaniami egzaminacyjnymi z języka polskiego, które rozwiązywali maturzyści na obu poziomach, Centralna Komisja Egzaminacyjna ma opublikować w poniedziałek po południu na swojej stronie internetowej.

Źródło:

http://wiadomosci.onet.pl/1963956,11,item.html
Źródło: ewszystko.eu/viewtopic.php?t=103


Temat: HeY
Widzieliście tematy dzisiejszej matury z polskiego?xD Na poziomie podstawowym były dość proste... szczególnie charakterystyka porównawcza Zosi i Telimeny xP
Źródło: forum.xiv-lo.krakow.pl/viewtopic.php?t=1058


Temat: Psikus
ja pisałam charakterystyke i porownanie Telimeny i Zosi z Pana Tadeusza, ale było także, charakterystyka Bylicy i jaki do niego miała stosunek córka w Chłopach.
Obie lektury mam w prezentacji, na oba tematy nic nie wiedziałam xD pisałam wyłącznie z tych fragmentów w tekscie xD
Źródło: smoczagrota.enterpol.pl/forum/viewtopic.php?t=36


Temat: [ARCHIWUM] Sznauceromaniacy + off
Poniżej text z Martina bloga o maturach
REWELACYJNY!!!


Tematem tegorocznej matury była: Sytuacja ludzi starszych na wsi na podstawie fragmentu "Chłopów". Sorry za język, ale nie jest to artykuł, a spisany kawałek audycji Koczowisko Dekadencji przez cierpliwego Wojownika.

Człowiek ma przeczytać tych "Chłopów" i na podstawie tego języka, tego jak tam jest opisane życie, napisać jak się żyje ludziom na wsi. Po to maturzysta uczy się przez cztery lata, aby myśleć, że na wsi chodzą sobie takie Agaty i mówią, "o panu Jezusicku i coś tam" i zastanówcie się ludzie: co za cholerna strata czasu.


Ja rozumiem, że ktoś się może hobbystycznie interesować tym, jak się żyło gdzieś tam na początku XX wieku na wsi komuś, albo w XVII wieku jak się żyło chłopom w Japonii, albo cokolwiek innego. Ale obowiązkowo uczą cały naród czegoś takiego i potem testują czy oni potrafią powiedzieć, jak się żyło ludziom starszym wtedy na wsi.


Po co?! Niech mi to ktoś wytłumaczy: po jaką cholerę?! Co za kompletny idiota z ćwierćinteligentną żoną po pijanemu wymyślili te tematy?! Po jaką cholerę cały program nauczania ciągle wałkuje tych chłopów, panów Tadeuszów i Sienkiewicza?!


Ja zdawałem maturę i u mnie też były takie rzeczy.


No dobra - nie aż takie. Uważam, iż teraz są głupsze niż były wcześniej, no cóż, to takie dziwne trochę, bo się świat tak jakby posunął naprzód. Z resztą ja zdawałem maturę jak jeszcze była żelazna kurtyna, Polska była trochę odcięta od Zachodu. Teraz jesteśmy bardziej otwarci na świat i w ramach tego otwarcia uczymy się co było na wsi za czasów Reymonta. No i taki jest efekt, że teraz maturzysta, który zdał egzamin dojrzałości, świetnie wie co jest na wsi, ale nie ma pojęcia jak wypełnić PITa, nie wie co to jest popyt i podaż, nie wie dlaczego ceny rosną, nie wie dlaczego go do pracy nie chcą przyjąć - "bo przecież ja dobrze napisałem w CV, że zdałem maturę z polskiego na 5. To już wykształconych ludzi nie chcą?"


Drugi temat - "charakterystyka porównawcza bohaterek Pana Tadeusza - Telimeny i Zosi" No, NIEZWYKLE WAŻNE zagadnienie w XIX wieku. Nie, nie jest istotne czy wybrać DVD czy CD, albo jak pisać na komputerze szybko - to nie ważne są pierdoły zupełnie, ale czym się Telimena od Zosi różni, noo, Panie.


Potem pojedzie taki Polak na Zachód z takim "dobrym samopoczuciem", pomyśli sobie: "ja jestem wykształcony, na maturze miałem 6, a ci wszyscy głupi Amerykanie się uczą klepać na tej maszynie do pisania..." I sobie teraz chodzi, od firmy do firmy i myśli, że jest bardzo inteligentny i oczytany i go będą chcieli do pracy. Przegość jest, inteligent przyszedł. No, ekspert od Telimeny i Zosi. I nagle człowiek się dowiaduje, że jest idiotą, który nic zupełnie w życiu nie umie. Bo wiedza z liceum jest gówno warta. To jest dokładnie zero, nic. To nie tylko jest zero - to jest wartość ujemna, bo uczy człowieka nawyków. Człowiek się robi arogancki, taki zadufany w sobie, nic kompletnie nie wiedząc o normalnym życiu na zewnątrz.


Sam fakt istnienia tego żałosnego egzaminu, który o niczym nie świadczy, jest dziwny. Ocena z niego nikogo nie interesuje, żadnego pracodawcy. Nikt mnie nigdy w życiu nie zapytał co dostałem z matury, chyba, że to był maturzysta, który miał zdawać dopiero. Tak, to oni pytają. Nikt więcej. Nawet studenci już się nie pytają, bo gówno to kogo obchodzi i nic o niczym nie świadczy.
Źródło: forum.e-sznaucery.pl/viewtopic.php?t=1364